برای درد لثه نوزاد چه کنیم

درد لثه ,درد لثه پایین,درد لثه بین دو دندان,درد لثه دندان عقل,درد لثه دندان,درد لثه بالای دندان,درد لثه در بارداری,درد لثه نوزاد,درد لثه ها,درد لثه و دندان

درد لثه , درد لثه پایین , درد لثه بین دو دندان , درد لثه دندان عقل

توضیحاتی در مورد درد لثه

درمان درد لثه و درد دندان روشهای مختلفی دارد. گاهی وقتها لثه ما درد میکند و مشکل از لثه هست. ولی گاهی اوقات لثه درد میکند و مشکل از دندا ن است. مسواک نزدن یا مسواک زدن اشتباه و نخ دندان نکشیدن میتواند از علل اصلی درد لثه باشد. سعی کنید روزی دو تا سه بار مسواک صحیح بزنید و در کنار ان از نخ دندان هم استفاده کنید. همچنین مواد ضد عفونی کننده دهان مثل دهانشویه ها هم میتواند در درمان درد لثه و عفونت لثه و ورم لثه تاثیر گذار باشد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد لثه صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درد لثه و میخک

شما می توانید از گل میخک برای درمان درد دندان استفاده کنید. میخک های پودر، گل میخک، قطره قطره حاوی گل میخک و … همه بخشی از این گروه هستند. از روزهای اولیه، گیاه گل میخک برای درد زخم استفاده شد. برای درمان درد اسم، شما می توانید برخی از روغن گل میخ به پنبه اعمال کنید. سپس آن را به بخشی از آدامس که دارای درد و ناراحتی است اعمال کنید. شما به تدریج درد را از بین می برید. شما همچنین می توانید گیاهان یا گیاهان پودری خود را در ناحیه آسیب دیده ایجاد کنید. سپس آن را فشار دهید تا روغن آن آزاد شود.

درد لثه و آب نمک

از قدیم از آب نمک برای خمیر دندان و همچنین برای درمان عفونت استفاده شده است، و این واقعا اثر دارد. برای درمان لثه با آب نمک، یک قاشق غذاخوری نمک را در یک لیوان آب گرم بریزید و آن را بشویید. بعد از غرغره، این محلول را خارج از دهان قرار دهید. و آب نمک را نخورید

درد لثه و هیدروژن پر اکسید

شما همچنین می توانید از پراکسید هیدروژن برای درمان لثه درد استفاده کنید. این راه حل درد زخم را کاهش می دهد زخم لثه و عفونت لثه و درد لثه. برای استفاده از این راه حل، باید آب مقطر با سه درصد هیدروژن پراکسید را مخلوط کنید. سپس 30 ثانیه با آن دهان خود را بشوید و سرانجام محلول را بیرون بکشید.

درد لثه و یخ

برای درمان درد لثه و کاهش درد لثه، می توانید یخ روی لثه ها استفاده کنید. برای انجام این کار از یخ خرد شده استفاده کنید و هرگز یخ را با دندان ها نپوشانید. از آنجا که خرد کردن یخ با دندان درد، دهان و لثه ها را بدتر می کند و آنها را آسیب می زند.

دلیل درد لثه

بیماری لثه تنها به یک دلیل ایجاد می شود، التهاب و عفونت ناشی از باکتری در جرم و پلاک مواد غذایی انباشته شده در دندان های دندان می تواند دندان ها را بیمار کند و در طول زمان، دچار کمبود لثه و استخوان شود. شامل دندان است درمان عفونت های دندانی بهتر از عادی است و نباید عوارض جانبی را برای سایر قسمت های بدن، به خصوص اندام های داخلی بدن داشته باشد. ما از زمان های قدیم شنیدیم مواد مانند سیر و نمک و گیاهان دارویی برای درمان عفونت دندان و آبسه توصیه می شود.

عفونت دندان

عفونت دندان زمانی اتفاق می افتد که باکتری هایی که در عفونت ایجاد می شوند در داخل دندان ها، لثه ها و بافت های اطراف گسترش پیدا می کنند. دهان مرد پر از باکتری است که به دلیل ترکیب آنها با مقدار کمی مواد غذایی که در دهان و بزاق وجود دارد، یک لایه چسبنده روی دندان ایجاد می کند که در این مدت به پلاک اشاره شده است. دندان های مسواک می تواند به جلوگیری از پلاک در دندان ها کمک کند. غذا خوردن و نوشیدن غذاهای با کربوهیدرات بالا و نوشیدنی باعث می شود که باکتری ها در توله سگ های کربوهیدرات شما به نیازهای انرژی شما تبدیل شوند. به عنوان یک نتیجه از این، اسید در دهان تولید می شود که این اسید می تواند باعث نابودی دندان شود، و در نهایت پوسیدگی دندان می تواند منجر به عفونت دندان شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که باکتری ها در مناطق زیر نفوذ کنند: مرکز دندان (منطقه پالپ) از طریق حفره های ایجاد شده در دندان به علت اسید دهانی و پوسیدگی دندان، هنگامی که عفونت زیر سطح است دندان ها در تماس با فرد عفونت دندان لثه و بافت اطراف آن به نام عفونت لثه ای است.

علت عفونت دندان

هنگامی که یک عفونت دندان ایجاد می شود، پلاک دندان های شما را به عنوان یک نتیجه از پوسیدگی دندان تشکیل می دهد. در این مورد، قسمت سختی خارج از دندان (مینای دندان) آسیب دیده است. پوسیدگی دندان می تواند مینای دندان را شکست و به بافت نرم دندان (دنتین) آسیب برساند، که می تواند بر مرکز پالپ دندان تاثیر بگذارد. این مسئله التهاب خم شده است. به این ترتیب، پالپ واقع در وسط دندان می میرد و حفره لگن آلوده می شود. باکتری ها همچنان قلم را آلوده می کنند تا به استخوان هایی که نگه دندان دارند و دندان را نگه دارند (حفظ استخوان ها)، باعث عفونت دندان می شوند.

درمان عفونت دندان

عصاره گل رز را با آب لیموی خود مخلوط کنید و مخلوط را در دهان خود برای چند دقیقه نگه دارید و سپس آن را دور بریزید. این را حداقل 3 بار در روز تکرار کنید. گارگل با آب لیمو و آب گرم براق دو بار در روز و همچنین از بین بردن نفس بد، کاهش شدت تورم را کاهش می دهد. آب نمک را برای تسکین التهاب و خونریزی، یا قرار دادن زنجبیل و نمک در آدامس، بشویید. به زودی هر سه مکعب سیر را به سرعت بچینید و به یک لیوان آب یا عسل برسید. برای درمان آدامس، بهتر است از داروهای خانگی استفاده کنید، که علاوه بر موثر بودن، عوارض جانبی ندارد. آلوئه ورا می تواند تورم لثه را از بین بردن پالپ گیاه آلوئه وار به لثه ها تخلیه کند. پس از کار، دهان خود را با آب پاک کنید. بعضی از نوشابه های گازدار را با آب گرم ترکیب کرده و بعد از مسواک زدن لثه ها را با این محلول بشویید. از این روش برای 6 تا 75 روز و نه بیشتر استفاده کنید. سبزیجات و میوه های تازه میوه های تازه و سبزیجات تاثیر زیادی در از بین بردن علائم التهاب لثه دارند. بهتر است از مواد غذایی با فیبر و ویتامین C بیشتر استفاده کنید. برای به دست آوردن این، شما می توانید فیبر حاوی مواد تشکیل دهنده مانند هویج، کلم بروکلی و انواع فلفل را برای چند دقیقه استفاده کنید تا دندان هایتان را پاک کنید. عصاره گل رز را با آب لیموی خود مخلوط کنید و مخلوط را در دهان خود برای چند دقیقه نگه دارید و سپس آن را دور بریزید. این روش حداقل 3 بار در روز تکرار می شود. مخلوط زنجبیل و نمک را به مناطق التهابی اعمال کنید. گارگل با آب لیمو و آب گرم براق دو بار در روز و همچنین از بین بردن نفس بد، کاهش شدت تورم را کاهش می دهد. برای آبرسانی سریع التهاب و خونریزی از آب به آب بشویید.

درمان کلی درد لثه

درمان درد دندان با کیسه چای کیسه چای برای درمان درد دندان توصیه می شود. فقط آن را در محل قرار دهید. فقط به یاد داشته باشید از کیسه های چای داغ استفاده نکنید زیرا درد را بدتر می کند. درمان درد لثه ای با ماسک منگا مانگو همچنین می تواند برای درمان درد دندان استفاده شود. برای این منظور، میتوانید یک قاشق چایخوری از برگ نعنا را در یک فنجان آب جوش بخورید و آن را هم بزنید. سپس آن را در دهان خود قرار دهید و کمی آن را نگه دارید. این درد را تسکین می دهد. درمان درد دندان با آب لیمو ترش، شما می توانید آب لیمو را برای درمان درد و عفونت دندان، و ساعت ها با آن بشویید. این لیمو اثر بیشتری روی نمک دارد. جالب است بدانید که آلوئه ورا و ژلی اثر مهمی در کاهش درد دندان ها و کاهش عفونت های لثه ای دارند. ترکیبات گوارشی با برخی از نوشابه های گازدار با آب گرم و ماساژ دادن لثه ها با این محلول بعد از مسواک زدن. از این روش برای 6 تا 75 روز استفاده کنید. اما بیشتر از آن، شما نباید این کار را انجام دهید. استفاده از پودر زنجبیل برای درمان لثه. فقط یک پودر زردرنگ را در کف دست خود قرار دهید. سپس مسواک نرم را با پودر زنجبیل بشویید و دندانهایتان را با آن بشویید. چند دقیقه صبر کنید، سپس آن را آب آشامیدنی بشویید.

کاهش درد لثه

غذای سرد: چیزی با آب سرد بخورید یا بخورید. نه تنها مواد غذایی سرد مثل بستنی و یخ می تواند در مدت کوتاهی درد دندان را کاهش دهد، بلکه باعث تورم و التهاب نیز می شود. فریزر خود را با میوه های یخ زده یخ بزنید تا در هنگام درد احساس درد نکنید. پماد موضعی بنزوئین: پماد بنزوکائین را روی لثه ها بمالید. این کرم اغلب برای نوزادانی که دندان ها را می سوزانند و باعث بی حسی موضعی لثه ها می شوند، استفاده می شود. این بی حسی کمک خواهد کرد که به راحتی بخورید. دستورالعمل های موجود در بسته را برای استفاده از این کرم دنبال کنید. تسکین درد: شما می توانید بدون نیاز به درد مقابله با درد برای تسکین درد لثه استفاده کنید. مواد مخدر مانند ایبوپروفن و استامینوفن مناسب هستند. با مسدود کردن درد و کاهش التهاب، هر دو دارو به شما کمک می کنند راحت باشید. همانند سایر داروها، دستورالعمل های بسته، دوز توصیه شده و نظر پزشک شما را برای مصرف دارو دنبال کنید. مسواک و مسواک: بهداشت دهان و دندان را دنبال کنید. درد لثه ها ممکن است به علت لثه، عفونت لثه باشد. تنها راه مبارزه با این بیماری پس از هر غذا و نخ دندان، مسواک زدن است. در ابتدا ممکن است متوجه شوید که لثه های شما خونریزی دارند که طبیعی است. با ادامه مراقبت از دهان، لثه ها سالم تر می شوند و به طور کلی احساس درد کمتری دارند.

درد لثه و مراجعه به دندانپزشک

در صورتی که درد پایدار بود، به دندانپزشک مراجعه کنید. برای تمیز کردن تارتار تجمع کرده روی دندان و بین خط لثه به جرم گیری حرفه ای توسط دندانپزشک نیاز دارید. در صورتی که درد لثه ها مداوم است، با دندانپزشک خود مشورت کنید. شاید این حالت در نتیجه کمبود تغذیه ای شدید به وجود آمده باشد.

بیماری ژنژیویت

التهاب، خونریزی و قرمزی لثه علائم لثه (التهاب لثه) است که به علت علل مختلف اتفاق می افتد. خونریزی لثه ای و مسواک زدن دندان و استخراج دندان نیز رخ می دهد. این بیماری لثه می تواند با درد یا درد همراه باشد. اغلب التهاب لثه به علت ایجاد پلاک در دندان در اطراف خط دندان است. اگر پلاک نتواند به خوبی حل شود، سخت می شود و جرمی می شود که التهاب را تشدید می کند و در طول زمان، لثه ها را به عقب می کشد و حتی به استخوان ها آسیب می رساند. خونریزی در لثه، به ویژه هنگامی که همراه با کبودی یا خونریزی در مناطق دیگر بدن است، همچنین می تواند به علت بیماری هایی باشد که ممکن است با روند طبیعی لخته شدن خون مواجه شود. داروهای رقیق کننده خون باعث خونریزی لثه ها در حین مسواک زدن می شود. خونریزی لثهای در دوران بارداری نیز ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی باشد که حساسیت لثه را افزایش می دهد. افراد مبتلا به بیماری هایی نظیر ایدز یا دیابت که همچنین بر عملکرد سیستم ایمنی تاثیر می گذارند نیز در معرض التهاب لثه قرار دارند. گاهی عفونت لثه نیز منجر به خونریزی لثه می شود.

بیماری لثه چیست

بیماری لثه یک بیماری شایع است که باعث التهاب و گنگی ویتیو یا سوزش دهان می شود. اکثر افراد حداقل یک بار آلوده می شوند. بیماری لثه در کودکان کمتر رایج است. اگر دچار بیماری لثه شده اید، هنگامی که مسواک زدن و بوی بد دهان دارید، دچار خونریزی لثه می شوید. این مرحله از بیماری التهاب لثه ای است. اگر بیماری سم را درمان نکنید، پریودنتیت یا عفونت لثه رشد می کند. این بر روی بافت هایی که دندان ها را نگه می دارند و بر روی آنها قرار می گیرد، تاثیر می گذارد. تعداد بیشتری از بیماران فرم ملایمتری از بیماری دارند. اگر یک عمل انجام شود، استخوان های فک خود را فاسد شده و فضاهای کوچک بین لثه ها و دندان ها باز می شود. دندان های شما سقوط می کنند و سرانجام سقوط می کنند. کیست دندان نئوپلاسم نوع تومور است که تحت شرایط خاصی در فک نوزاد ظاهر می شود و در ریشه دندان کودک قرار دارد. شکل کیست ریشه دندان در کودکان شبیه یک قطره اشک یا بیضی است که پوسته پوسته پوشیده شده و با مایع بنفش زرد پر شده است. لایه بیرونی سلول های بافت همبند و قسمت داخلی آن شامل اپیتلیوم صاف و لایه ی کف است.

علائم بیماری لثه چیست

لثه های سالم صورتی و محکم هستند و دندان ها را به خوبی حفظ می کنند. وقتی لمس میکنید یا لثههایتان را لمس میکنید، نباید لثهای خونریزی داشته باشید. التهاب و گنگی ویت همیشه دردناک نیستند و ممکن است از آن آگاه نباشید. به همین دلیل است که شما باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا خونریزی آدامس را کنترل کنید. علائم اولیه: نشانه های اولیه بیماری لثه به شرح زیر است: لثه های متورم و قرمز. خونریزی لثه ای پس از مسواک زدن یا نخ دندان. این سطح از بیماری لثه گینویوی (گینوییت) نامیده می شود. علائم پیشرفته: اگر درمان صمغی نداشته باشید، بافت ها و دندان های حفظ استخوان نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. این بیماری عفونت لثه ای نامیده می شود. علائم بیماری لثه به شرح زیر است: طعم بد بد تنفس در دهان دهان، که باعث می شود آن را به خوردن آب گوارش لگن (انباشته شدن چرک زیر لثه یا دندان) پیدایش حاد: در موارد نادر، این بیماری به نام گانگووییت حاد (ANUG ) به طور ناگهانی توسعه می یابد. نشانه های این بیماری معمولا بدتر از علائم بیماری لثه است: درد و خونریزی لثه زخم های دردناک ژیژووییت در بوی دندان دهان کودکان و بزرگسالان معالجه فلز در دهان شما بیش از حد بزاق دهان دارای مشکل بلع یا تب است و در آنجا دلایل دیگری برای تغییر رنگ صمغی است که موجب نگرانی بیشتر و بیشتر می شود. اولین بیماری خطرناک، نکروز است که باعث تخریب بافت لثه، لگن محیطی و لایه های استخوان فک پایین می شود. در این مورد، سیاهچاله لثه ناشی از مرگ سلولهای لثه ای است. نکروز لثه یک وضعیت خطرناک است و علائم دیگر شامل خونریزی لثه، نفس بد و نفس ضعیف است. علاوه بر عدم رعایت بهداشت دهان، استرس، سیگار کشیدن، عفونت ویروسی و ایدز علت این بیماری است. اگر بیماری درمان نشود، به بافت ها و استخوان های زیرین نفوذ می کند و شرایط بسیار جدی و خطرناکی را ایجاد می کند. درمان نکروز زگیل حاد شامل استفاده از آنتی بیوتیک ها و قطع بافت های مرده در آدامس با عمل زیبایی شناسی لثه است.

بیشتر بخوانید : لثه درد ♥ التهاب لثه ♥ سرطان لثه ♥ ورم لثهآبسه دهان