هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

کلمات کلیدی

اسهال مزمن و پروبیوتیک

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵ ق.ظ

اسهال مزمن و پروبیوتیک

پروبیوتیک ها باکتری های مفید هستند که می توانند سلامت گوارشی شما را بهبود بخشد. برخی مطالعات نشان داده اند که می توانند انواع خاصی از اسهال حاد را درمان کنند اما تاثیر آن بر اسهال مزمن روشن نیست. در مطالعه 362 بیمار مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر، علائم عمومی و رضایت از حرکت روده بعد از چهار هفته استفاده از پروبیوتیک ها نسبت به افرادی که دارونما دریافت می کردند، 20٪ افزایش یافت. اگر شما به دنبال یک پروبیوتیک هستید، باید حداکثر 4 هفته صبر کنید تا اثر آن را ارزیابی کنید. علاوه بر این، برخی از محصولات ممکن است شامل مواد غنی از FODMAP باشد که باید در نظر گرفته شود.
درمان اسهال مزمن با فیبر

فیبر یک کربوهیدرات گوارشی است که می تواند سلامت شما را تحت تاثیر قرار دهد. دو نوع مختلف از فیبر وجود دارد که در مقادیر مختلف در غذاهای گیاهی، از جمله فیبرهای کم آب و فیبر و غیرحلال وجود دارد. فیبر محلول معمولا در جو، گاوهای خوراکی، دانه و حبوبات یافت می شود. فیبر محلول باعث بهبود سلامت متابولیک و تنظیم حرکات روده می شود. فیبر نامحلول با آب ترکیب نمی کند و تقریبا از دستگاه گوارش عبور می کند. فیبر نامحلول به عنوان مواد غذایی برای باکتری های روده عمل می کند و برای حفظ تعادل میکربی ضروری است. این نوع فیبر به بهبود طول مدت عبور مدفوع در روده کمک می کند. صرف نظر از عادت های روده، مقدار زیادی فیبر برای سلامتی مفید است. مطالعات متعدد اثرات مکمل فیبر محلول بر روی سندرم روده تحریک پذیر را مورد بررسی قرار داده است. به طور کلی، به نظر نمیرسد به میزان قابل توجهی علائم را کاهش دهند، اگر چه تمام این مطالعات به طور خاص اسهال را رعایت نکرده اند.
اسهال مزمن و تمرینات ورزشی

انجام تمرینات ورزشی کم و متوسط ​​می تواند به بهبود مشکلات گوارشی کمک کند. مکانیسم این موضوع به طور کامل درک نشده است، اما بهبود حرکت روده و افزایش آزاد سازی هورمون های گوارشی می تواند به این شرایط منجر شود. به طور خاص، یوگا می تواند به کاهش اسهال در موارد سندرم روده تحریک پذیر اسهال کمک کند. بعضی از افراد درد و اسهال را در حین تمرینات شدید، به ویژه فاصله های طولانی، تجربه می کنند. این مسئله اغلب به عنوان "روده دونده" نامیده می شود، در صورتی که شما مشتاق اجرا هستید، باید بیشتر بدانید.
درمان طبیعی اسهال مزمن

درمان های مختلف طبیعی و درمان های جایگزین برای کمک به بهبود نشانه های دستگاه گوارش وجود دارد، که بعضی از آنها در زیر آمده است. روغن نعنا: روغن نعناع می تواند به کاهش علائم IBS کمک کند، اما شواهد کمی از تاثیر آن در درمان اسهال وجود دارد. قرص های ذغال سنگ: شواهدی وجود دارد که قرص های زغال چوب می تواند موجب نفخ و درد شکمی در برخی از بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر شود. با این حال، تأثیر آن بر درمان اسهال به طور خاص ثابت نشده است. کرم سنتور: آزمایش های متعدد بر روی روزانه این مخمر برای نشان دادن نشانه های سندرم روده تحریک پذیر نشان داده شده است.
اسهال بدن مزمن و خشک بدن

اسهال به نظر می رسد کاملا بی ضرر است، اما این می تواند منجر به کم آبی و در موارد شدید سوء تغذیه شود. همچنین داروهایی هستند که می توانند به طور موقت اسهال را متوقف کنند. با این حال، به عنوان یک رژیم کم FODMAP، این دارو به طور معمول نمی تواند به مشکل اسهال پاسخ دهد. در هر صورت، اگر اسهال بیش از دو روز دارید، باید پزشک خود را ببینید.


  • نادر غلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی